U primu estintore hè statu brevettatu da u chimicu Ambrose Godfrey in u 1723. Da tandu, parechji tippi d'estintori sò stati inventati, mudificati è sviluppati.

Ma una cosa ferma a listessa, ùn importa micca l'epica - quattru elementi devenu esse presenti per unu focu per esisteQuesti elementi includenu l'ossigenu, u calore, u carburante è una reazione chimica. Quandu si elimina unu di i quattru elementi in u "triangulu di focu", u focu pò tandu esse spintu.

Tuttavia, per spegnere un focu cù successu, duvete aduprà uestintore currettu.

Per spegne un focu cù successu, ci vole à aduprà l'estintore currettu. (Foto/Greg Friese)

ARTICOLI CORRELATI

Perchè i piattaforme di pompieri, l'ambulanze anu bisognu di estintori portatili

Lezioni nantu à l'usu di l'estintore

Cumu cumprà estintori

I tipi più cumuni di estintori aduprati nantu à diversi tipi di carburanti per u focu sò:

  1. Estintore à acqua:L'estintori à acqua spenghjenu l'incendii eliminendu l'elementu di calore di u triangulu di u focu. Sò usati solu per l'incendii di Classe A.
  2. Estintore chimicu seccu:L'estintori chimichi secchi spenghjenu u focu interrompendu a reazione chimica di u triangulu di u focu. Sò più efficaci nantu à i fochi di Classe A, B è C.
  3. Estintore à CO2:L'estintori à diossidu di carbonu eliminanu l'elementu d'ossigenu di u triangulu di u focu. Eliminanu ancu u calore cù una scarica fredda. Puderanu esse aduprati nantu à i fochi di Classe B è C.

È postu chì tutti i fochi sò alimentati in modu diversu, ci hè una varietà di estintori basati annantu à u tipu di focu. Certi estintori ponu esse aduprati annantu à più di una classa di focu, mentre chì altri mettenu in guardia contru à l'usu di estintori di classa specifica.

Eccu una classificazione di l'estintori per tipu:

Estintori classificati per tipu: À chì servenu l'estintori:
Estintore di classe A Quessi estintori sò usati per incendi chì implicanu combustibili ordinari, cum'è legnu, carta, tela, spazzatura è plastica.
Estintore di classe B Quessi estintori sò usati per incendi chì implicanu liquidi inflammabili, cum'è grassu, benzina è oliu.
Estintore di classe C Quessi estintori sò usati per incendi chì implicanu apparecchiature elettriche, cum'è motori, trasformatori è apparecchi.
Estintore di classe D Quessi estintori sò usati per incendi chì implicanu metalli combustibili, cum'è u potassiu, u sodiu, l'aluminiu è u magnesiu.
Estintore di classe K Quessi estintori sò usati per incendi chì implicanu olii è grassi di cucina, cum'è grassi animali è vegetali.

Hè impurtante di ricurdà chì ogni focu richiede un estintore differente secondu e circustanze.

È s'è vo avete da aduprà un estintore, basta à ricurdà di PASSÀ: tirate a spilla, puntate l'ugellu o u tubu à a basa di u focu, stringhjite u livellu operativu per scaricà l'agente estinguente è spazzate l'ugellu o u tubu da un latu à l'altru finu à chì u focu sia spintu.


Data di publicazione: 27 d'aostu 2020